dinsdag 30 augustus 2011

Naar de dokter

Er wordt in medische kring nogal eens meewarig gedaan over patienten die hun medicijnen niet braaf eten.
Maar volgens mij hebben die patienten gewoon gezonde instincten. Het is heel onnatuurlijk om vergif te eten - en medicijnen zijn vergiften. Artsen onderschatten meestal de ernst van de bijwerkingen fors. Ik vermoed dat het zelfs bij een flink deel van de ziekenhuisopnames verhuld om de gevolgen van medicijngebruik gaat en dat dit verre van adequaat wordt geregistreerd - afgaande op 2 recente gevallen in mijn directe omgeving.
Die fijne Captopril voor mijn bloeddruk geeft jeuk over het hele lijf, permanente misselijkheid wegens slokdarmproblemen, en chronische diarrhee. Daar krijg je dan weer pillen voor - die ook weer fijne bijwerkingen hebben - enzovoorts. En dan hebben we het nog niet eens over de kosten voor de gezondheidszorg. En dat alles om een niet nader te bepalen risico in niet nader te omschrijven mate te beperken.
Enfin, ik krijg nu voorlopig weer een beta-blokker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten