zaterdag 14 januari 2012

een wonder

Gisteren voor een tweede maal grootvader geworden. Een geboorte is uiteraard een volstrekt gewone gebeurtenis die tienduizenden malen per dag plaats vindt. En die toch een uniek en niet te bevatten wonder is.
Aangezien ik niet bijster geschikt ben voor deelname aan het echte leven - vanwege mijn onvermogen om niet te bedenken wat er allemaal verkeerd kan gaan- ben ik blij dat ik mij nu onbezorgd kan gaan wijden aan het aanbidden van de nieuwgeborene.


P.S.
Overigens ben ik het roerend eens met culturen die mannen taboe verklaren bij bevallingen. Ze kunnen maar beter een weekje worden weggestuurd om een heldendaad naar keuze te gaan verrichten.
Het is niet aanraadzaam de tere mannenziel met de realiteiten van het leven te belasten. Ze zijn er maandenlang van in de war.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten