maandag 7 november 2011

bijna gratis 6: een eigen blog

Het is alles welbeschouwd verbazend. Met een paar muisklikken begin je een blog en dan kun je naar hartelust aan de wereld kond doen wat er in je opkomt. Voor niks.
Dit blog bestaat nu een maand of 2. Ik schrijf het uitsluitend voor mijn eigen genoegen. Om naar hartelust te mopperen over alles wat mijn ergernis vermag op te wekken. En natuurlijk in de stille hoop te vroeg intredende dementie te voorkomen. Ik heb ook geen idee hoe lang ik er nog mee doorga en hoe het zich verder ontwikkelt. Misschien val ik volgende week wel stil.
Wat aan de wereld kond doen betreft: ze hebben het met die labels en algoritmes zo geregeld dat er inderdaad zo nu en dan een verdwaalde lezer komt opdagen. Van harte welkom allemaal trouwens. Maar voorlopig is dit blog nog geruststellend klein.
Een deel van mijn bezoekers is kennelijk alleen maar op zoek naar een recept voor hazeborst.
Dat leer je dan weer in een onderdeel Statistieken dat ook nog geheel gratis wordt bijgeleverd. Daarin wordt ook informatie verschaft over de landen van herkomst van de bezoekers. En nu doet zich een wonderlijk feit voor. De meerderheid van mijn lezers woont in het buitenland met name Duitsland en Rusland.
Nu ben ik natuurlijk vereerd en gevleid door deze aandacht maar het stelt mij wel voor een raadsel. Hoe kunnen jullie het lezen? Zijn jullie studenten Nederlandse taal? En dan nog hoe kom je bij mij terecht in plaats bij de ongetwijfeld tientallen bekendere blogs? Misschien wil iemand van de lezers zo vriendelijk zijn wat licht op deze duisternis te werpen. Dat mag ook in het Duits want dat kan ik redelijk begrijpen. Helaas Russisch dat zal niet gaan. Ik zou een reactie -hoe kort ook- op prijs stellen.

update: inmiddels is mij duidelijk geworden dat al die vermeende Russen via Dot TK komen. Kennelijk wordt Tokelau komisch genoeg geregistreerd als Rusland. Of al die Tokelause lezers ook echt bestaan? Geen idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten