zondag 13 november 2011

het einde der tijden is nabij

Wij zijn sinds kort op deze aarde met 7 miljard mensen. Een gezellige boel.
Maar over 100 jaar en eventueel een beetje zullen we allemaal een al dan niet natuurlijke dood gestorven zijn.
Of er over 100 jaar nog menselijk leven op aarde mogelijk zal zijn kan ons dus vanuit het oogpunt van ons eigenbelang  volstrekt onverschillig laten. En dat is aan ons gedrag te merken.
Op Al Jazeera News staat op dit moment een kort artikel van Solana waarin in nog geen 12 paragrafen wordt uiteengezet dat de realiteiten van de energiesituatie in het licht van het klimaatprobleem vereisen dat de marktwerking wordt uitgeschakeld en een wereldregering de energieverdeling overneemt.
De kans dat dit tijdig gebeurt nadert volgens mij zero.
Wij gaan als soort binnenkort het lot van de dynosauriers delen. Maar geen nood; niemand van ons zal het persoonlijk meemaken. Niks aan de hand dus. Zelf heb ik al helemaal nergens last van want ik ben over een jaar of 10 of 15 wel de pijp uit.
Overigens komen mijn voorspellingen zelden uit - ik overschat altijd de intelligentie van de mensheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten